Για να κατανοήσουμε τη διαμόρφωση της προσωπικότητας ενός παιδιού και της συμπεριφοράς του, δεν εστιάζουμε σε χαρακτηριστικά που προέρχονται από τη συμπεριφορά των γονέων (πχ ενίσχυση), ή μόνο στα χαρακτηριστικά προσωπικότητας του παιδιού αλλά και στη μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Τα υγιή όρια στο παιδί δίνουν το αίσθημα ότι ανήκω κάπου, ότι λαμβάνω άνευ όρων αποδοχή και αγάπη, ότι θα έχω συναισθηματική στήριξη, δεν υποφέρω από αδιαφορία και έτσι σχηματίζω μια ασφαλή αίσθηση εαυτού.
Ο ρόλος των γονέων μεταξύ άλλων είναι να αποτελούν την μικρογραφία της κοινωνίας, στην οποία το παιδί θα ενταχθεί. Η κοινωνία έχει σαφείς κανόνες, γραπτούς και άγραφους με βάση τους οποίους ελέγχει τη συμπεριφορά των μελών της. Βέβαια ο γονέας προσαρμόζεται στις ανάγκες του παιδιού, οι οποίες είναι διαφορετικές σε κάθε στάδιο ανάπτυξης
Η προβληματική συμπεριφορά ενός παιδιού αποκαλύπτει προβλήματα στην οικογένεια και θεωρείται αποτέλεσμα δυσλειτουργίας του όλου συστήματος. Για παράδειγμα, υπάρχει περίπτωση όταν ένα παιδί αναπτύσσει μια αντισυμβατική συμπεριφορά, εκτός από το θυμό που μπορεί να εκφράζει, αποσπά και την προσοχή των γονέων από τη δική τους σχέση. Δηλαδή απορροφά το πρόβλημα του ζευγαριού, το οποίο μεταβιβάζεται στο παιδί (πχ είναι τεμπέλης, ανυπάκουος κλπ), χωρίς να ασχολούνται πλέον με τις μεταξύ τους ανισορροπίες παρουσιάζοντας μια φαινομενική ιδανική εικόνα.
Ο ειδικός θα ενισχύσει τους γονείς να ασκήσουν τον γονεϊκό τους ρόλο και να διαμορφώσουν μια υγιή σχέση μεταξύ τους και απέναντι στο παιδί. Επιπλέον θα τους εκπαιδεύσει πως να είναι σταθεροί στους κανόνες που επιβάλλουν και παράλληλα να εξασφαλίζουν στο παιδί ανακούφιση, ώρες για ψυχαγωγία και θετική ατμόσφαιρα στην οικογένεια.